El recorregut

La sortida tindrà lloc al casal municipal (304Mts.), a les 9:00 del matí. Per anar escalfant les cames, farem un petit recorregut pels carrers del poble fins arribar al cementiri.

Un cop allí, agafarem una pista forestal durant poc menys d’un quilòmetre, on agafarem a la dreta una sendera que ens durà a creuar el barranc del Morellà, continuarem la sendera fins arribar a les Artigues, on trobarem el primer avituallament, quilòmetre 3,1. Des d’aqui, pel camí del Morellà, anirem en busca de la sendera, que amb una pujada pronunciada ens durà a la Bassa del Povill. Des d’aqui iniciarem el descens que ens servirà per estirar les cames i arribar a Sant Roc, on trobarem el segon avituallament d’aquesta marxa, sòlid, situat al quilòmetre 7,1.

L’àrea de Sant Roc està situada a uns 3 quilòmetres de Paüls, envoltada de boscos de pi blanc i alzinars. Hi podem trobar la seva ermita, la font, l’ombra agradable i els corros, formats de taules i bancs de pedra. Cada corro pertany a una família del poble.

El Bosc de Sant Roc és el punt més emblemàtic de la marxa, on els participants podràn gaudir d’aquest meravellós espai natural.

Des d’aquest punt, iniciarem el segon ascens pronunciat de la marxa que ens durà primerament als bancals de la Manela i seguidament al coll del Plorón. Des d’aqui i continuant la sendera i desprès un tram de pista arribarem al Coll de l’Ametlleral, i seguidament agafarem la sendera que ens farà baixar fins arribar a la font de la Creveta, quilòmetre 10,9, i on trobarem el tercer i últim avituallament de la marxa, líquid.

Des d’aquest punt començarem l’última de les pujades, suau, que ens deixarà el poble davant mateix dels nostres ulls, ja només ens quedarà recorrer els seus carrers i arribar a meta havent completat un recorregut de 13 km i 700 m+.