El recorregut

La sortida serà des del casal municipal. Iniciarem un recorregut per dintre dels carrers del poble, i a 2,5 km del poble encararem la primera pujada del ultra trail al Coll de la Gilaberta (939Mts.), i seguidament no deixarem de pujar fins arribar a la Punta dels Raus (1055Mts.). Des d’aquest punt iniciarem el descens fins arribar a la Font del Montsagre de Paüls passant pels Plans de Montsagre.

A continuació, iniciarem una pujada fins arribar a la Bassa de la Refoia, per continuar anirem en busca del barranc del Teix i farem un petit ascens que ens durà a la sendera que baixa de la Mola Grossa. Des d’aqui començarem una baixada que primer ens portarà als Corrals de la Refoia on es situarà el primer avituallament, i que seguidament, per un tram de sendera nova, ens portarà al pujador de l’Estarrossall, grimpada d’elevada dificultat tècnica que ens portarà de nou a la Refoia, i des d’aqui, seguint el curs del barranc d’Engrilló arribarem al Tossal (1072Mts.), segon avituallament del ultra trail.

El Tossal d’Engrilló és una muntanya de 1.072 metres que es troba entre els municipis de Paüls al Baix Ebre, i Horta de Sant Joan i Prat de Comte a la Terra Alta. Al cim podem trobar-hi un vèrtex geodèsic (referència 246147001).

El Tossal d’Engrilló és el segon cim de la Ultramarató, sent un dels molts punts emblemàtics de la cursa.

A partir d’aquest punt, ens dirigirem al cim més emblemàtic del trail, com és la Punta de l’Aigua (1092Mts.), que en aquesta edició no arribarem fins a dalt. Per arribar-hi tindrem de passar per la font de Montsagre d’Horta, seguint amb la Gilaberta (939Mts.), i d’aqui anirem a buscar el passador. A partir d’aqui farem un tram de descens que ens portarà al Vacarissal. Des d’aqui anirem en busca de la Font de la Canaleta, passant pel Forn de la Fava i la faixa de Mossèn Pere.

Un cop arribats a la Font de la Canaleta, tercer avituallament del ultra trail, enpedrem una llarga pujada fins al mateix cim del Joan Gran (1073Mts.), passant per Covetes Roiges. Seguidament, ens espera un important descens fins Sant Roc, avituallament fort del ultra trail i km 30 ja. Passarem pel Coll de l’Avenc i la Bassa del Povill.

A partir d’aqui, començarem un llarg ascens que ens portarà al cim de l’Espina (1181Mts.) des d’on els corredors podran gaudir d’unes vistes espectaculars. Per arribar-hi abans els corredors hauran passat per l’avituallament 5 del ultra trail situat a les Marrades, les Muntanyoles i per l’Enrejolada. Arribats al punt de l’Espina trobarem el sisé avituallament.

A partir d’aqui empendrem camí fins arribar al refugi de Clotes passant per les Rases del Maraco. Passat el refugi anirem en busca de Coll de Carabasses per començar una baixada tècnica que ens durà a les Fonts del Toscar, on trobarem el punt de vida i avituallament 7 del ultra trail.

Des d’aqui anirem direcció Alfara de Carles on hi haurà un fort avituallament, el 8, per poder fer front a la forta pujada fins al coll de Paüls. Des d’aqui iniciarem un petit descens fins el Racó  de la Vall, avituallament 9 del ultra trail. Sortint de l’avituallament empendrem la pujada a la Tossa. Un cop haurem fet cim de la Moleta de la Tossa ens endinssarem umbria endins passant per el Canal de Manteca, fins arribar als bassis del Putxol, allí farem un gir a la dreta seguint al GR-7 fins arribar al Coll del Camp, i un fort descens fins arribar a la Caseta del Mas del Castillo, on trobarem l’últim avituallament del recorregut. En aquest punt prendrem forces per empendre la pujada de les solanes del camp fins arribar als Baixadors del Coll d’Enguàs. Es tracta d’una baixada prou tècnica així que cal anar en compte.

Seguirem per arribar fins el coll de l’Ametlleral i desprès la Font de la Creveta, on només ens quedarà una petita pujada, que quan l’acabarem podrem observar el poble davant els nostres ulls, i només ens quedarà recórrer els carrers per creuar la meta i haver completat l’Ultramarató de les Terres de l’Ebre amb els seus 75km i 5300 metres de desnivell positiu.

Que tingueu molta sort i que pugueu gaudir dels meravellosos paissatges que us trobareu durant tot el recorregut.